This is a voice

of molten chocolate …

What a voice!

20.05.

MEZZANOTTE… of death in opera!

Opera arias and intermezzi from Bellini to Puccini
With Margitta Rosales, soprano, Kelsey Maiorano, oboe,
Boris Chnaider, piano & Regina Heer, mentoring direction

Immortal! In romantic opera, dying, tragic heroines and heroes, like the undead, have populated the stage for centuries.

MEZZANOTTE takes you into the musical “art form of death”. Enchants his audience with aesthetic large-scale video projections in places where the finitude of our being becomes tangible. Mingles, the time levels of the past, future and present, which seem like parallel. And remind us of the timeline of our own lives.

 


In the program of the Museum Night Basel

Performances at 22h, 23h & 24h, duration 35-40 minutes
Openair concert in the courtyard of the old crematorium at the Hörnli Cemetery / Hörnli Museum Collection

Tickets ↗ available on site or online

Full price: CHF 24 / U26 (under 26, with ID): Free ticket / KulturLegi: CHF 12 / Museum-PASS: CHF 19

 

With the kind support of:

BIO

Margitta Rosales’ combination of vocalism, musicianship, stage presence and theatrical ability has earned her enthusiastic praise: “Ms. Rosales singing was superb… she has a bright voluminous voice. This is a voice of molten chocolate. What a voice!” exclaimed the “Operissimo” when describing Rosales dark mahogany, deep soprano sound.
The soprano Margitta Rosales, was born in Wuppertal, Germany.

Under the tuition of the Viennese baritone prof. Horst Gross. She commenced her studies at the ‘Hogeschool voor Muziek en dans Enschede’ in the Netherlands.

Awarded with the eligible ‘Wedekind scholarship’ she continued her studies with the mezzosoprano prof. Liliana Stefanova at the state academy for music ‘Pancho Vladiguerov ‘ in Sofia where she graduated with honors. Subsequent studies led her to Boyan Stoilov, Paris and Hans-Josef Kasper, Saarbrücken, who had a significant influence on her vocal development.

REPERTOIRE

Yes, people call me Mimì, but my name is Lucia. My story is a brief one: on linen and silk I embroider, at home or outside … I’m calm and happy, and it’s my pleasure to make lilies and roses.

 

I love those things which possess such sweet enchantment. Things, that speak of love and spring, of dreams and visions, things that people call poetic. Do you understand?

VOICE

Giacomo Puccini  (1858 – 1924)

Vissi d’arte
Tosca
In quelle trine morbide
Manon Lescaut
Un bel dì vedremo
Madame Butterfly
O mio babbino caro
Gianni Schicchi
Si, mi chiamano Mimì
La Bohème
Tu che di gel sei cinta
Turandot
Senza mamma 
Suor Angelica

Arrigo Boito  (1842 – 1918)

L’altra notte …
Mephistofele

Alfredo Catalani  (1854 – 1893)

Ebben! …
La Wally

Umberto Giordano (1867 – 1918)

La mamma morta
Andrea Chénier

Giuseppe Verdi (1813 – 1901)

Ave Maria
Otello

CONTACT

 

Si,

mi chiamano

Mimì…

 


BORIS CHNAIDER
Piano, pianissimo,
mezzoforte, forte, fortissimo…!

Lieder mit
und ohne Worte

Der Titel Lieder ohne Worte ist untrennbar mit 48 lyrischen Klavierstücken des Komponisten Felix Mendelssohn Bartholdy verbunden, die in acht Heften zu jeweils sechs Nummern erschienen sind. Die Bezeichnung, die vielleicht eine Eigenschöpfung des Komponisten ist, vielleicht auf dessen Schwester Fanny Hensel zurückgeht, steht für Charakterstücke von liedhafter Beschaffenheit.

Zur musikalischen Charakteristik von Mendelssohns Liedern ohne Worte gehören „Erzählton, Sprachlichkeit, leicht fassliche und lyrische Melodik, klare Form“[4]. In den meisten Fällen erklingen sangliche Melodien über durchgängigen Begleitformeln – die ausgefeilten Figurationen rücken zahlreiche Kompositionen in die Nähe virtuoser Konzertetüden. Weniger häufig sind chorische Sätze.

 

Nicola Vaccaj (1780– 1848)
Delira Dubbiosa
Nel contrasto amor s’accende
Come il candore
Senza l’amabile
Benche di senso privo
La gioia verace

Здесь хорошо

Das Repertoire von Boris Chnaider umfasst Werke von Barock bis Moderne. Chnaider zeichnet sich besonders als Scriabin-Interpret aus, als welcher er momentan die komplette Werksammlung Scriabins als CD-Produktion einspielt.

​Neben seinem Programm als Pianist tritt er außerdem regelmäßig als Kammermusiker und Liedbegleiter in Erscheinung.

Seine große Liebe gilt dem Gesang. Als lyrischer Tenor umfasst sein Repertoire Werke von Bach bis Brahms.

 

Sergej Rachmaninv (1873– 1943)
Delira Dubbiosa
Nel contrasto amor s’accende
Come il candore
Senza l’amabile

 

Piano, pianissimo,
mezzoforte, forte, fortissimo…!

BORIS CHNAIDER